Cnis

Cnis

social media ads
Nyheder Oplevelser Økonomi

Sådan får du nyttig marketing på de sociale medier


Hvis du er ejer af et firma eller med i en arbejdsgruppe, der forvalter en offentlig gruppe på de sociale medier kan du med fordel få indblik i hvilke muligheder for marketing, der findes på selvsamme medier.

Det er vigtigt, at du kontakter din målgruppe på dét medie, du hovedsageligt agerer på – for eksempel gennem et Facebook bureau eller et bureau som Plutonic Media, da det er nemmere for en eventuel kunde eller interesseret at klikke én gang og stadig befinde sig på samme medier i stedet for at skulle omdirigeres og logge ind på et nyt medie.

Der findes mange salgs- og marketingsmetoder, som du kan benytte dig af. Det kan alt sammen virke meget uoverskueligt, men heldigvis findes der firmaer, der har specialiseret sig i at rådgive eller ligefrem tilrettelægge dine kampagner, eksempelvis Facebook bureauer. Så der er ingen grund til at hvile på tasterne. Læs med her for at få et indblik i de bedste marketing metoder, du finder på nettet.

Facebook Bureau

Et Facebook bureau kan hjælpe dig med at blive mere synlig på Facebook, uanset hvilken slags organisation du repræsenterer. Kampagner på Facebook er enormt vigtige, da de får opmærksomhed fra brugere, der endnu ikke er opmærksomme på din side, og de tiltrækker derfor ny opmærksomhed og eventuelle nye følgere, der kan interessere sig for dit produkt eller din side. Med et Facebook Bureau i ryggen er du sikker på en professionel kampagne, der vil puste nyt liv i din organisations side eller gruppe.

Facebook Bureauerne er talrige og nemme at finde ved en simpel søgning på internettet. De har hver især deres egne specialiteter, så det er vigtigt at du finder netop det bureau, der kan repræsentere dig og dine interesser bedst.

Det kan godt være svært at gennemskue præcis hvordan de forskellige virksomheder opererer og derfor er det en god ide at starte en dialog med bureauet forud for en aftale for at høre lidt om, hvilke projekter de tidligere har været involverede i, og hvorledes de løste disse opgaver. På den måde får du et grundigt indblik i deres arbejdsmetoder og resultater.

få hjælp til annoncering af et facebook bureau

Hjemmelavede kampagner

Selvom du med et Facebook Bureau er sikret en vis kvalitet, kan du naturligvis også kaste dig ud i at skabe din næste kampagne selv. Når du er på egen hånd, har du naturligvis ikke de samme teoretiske virkemidler som et professionelt hold kan præstere, men hvis din organisation ikke er så stor endnu, kan det give god mening at give den et skud på egen hånd.

En hjemmelavet kampagne kan i mange tilfælde være god i den forstand, at den er personlig og afspejler dig. Så hvis dit firma er bygget på din egen identitet (eksempelvis hvis din side er en blog) kan det være en god ide at promovere den selv. Dog er det næsten altid pengene værd at inkludere de professionelle, så hvis du har pengene til at få et Facebook Bureau til at lave din kampagne kan det sagtens svare sig. Det er i øvrigt sjældent en dyr affære at få kampagnen lavet professionelt.